سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که تو را به هدایت رهنمون شود، تقوا نصیبت کند و از پیروی هوای نفس بازت دارد . [امام علی علیه السلام]
حامیان ولایت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
صلوات بر محمد و آل محمد موجب ایمنی از خطرات دنیوی است
سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان
»» زندگینامه بسیجی شهید محسن نقدی

" بسم رب الشهداء و الصدیقین "

زندگینامه برادر شهید محسن نقدی

عضو بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

vtxe4s9te1bvzv9pboig.jpg

"فرحین بما اتیهم ا... من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الا خوف علیهم و لا هم یحزنون "

( آل عمران – آیه 169 )

« آنان (شهدا) به فضل و رحمتی که از خدا نصیبشان گردیده شادمان هستند . و به آن مومنان که هنوز به آن ها نپیوسته اند و بعدا در پی آنها به راه آخرت خواهند شتافت مژده دهند که از مردن هیچ نترسید و از فوت متاع دنیا هیچ غم مخورید  »

در راه خدا رفتن شهادت است و سر افرازی و تحصیل شرافت برای انسان ها . (امام خمینی )

سلام بر مهدی (عج) منجی انسان ها ، درود بر رهبر انقلاب اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی (امام خمینی) ، درود بر رزمندگان غیور اسلام که در جبهه های حق علیه باطل حماسه می آفرینند ، سلام و درود بر شهیدان صدر اسلام تا شهیدان جنگ تحمیلی که با خون پاکشان از قرآن و اسلام پاسداری کردند و ما را از ظلمت و تاریکی آزاد کردند .

بنده خدا ، برادر شهید محسن نقدی در سال 1344 در شهر شیراز متولد شد وپس از طی دوره کودکی به مدرسه رفت .کلاس اول راهنمایی را می گذراند که انقلاب شروع شد . قبل از پیروزی انقلاب ، محسن که رابطه با مساجد ، تا حد زیادی به مسائل سیاسی ، مذهبی و اجتماعی آگاه شده بود همراه دبیر دینی خود کلاسی ترتیب دادند و در آنجا به روشنگری پرداختند . کم کم انقلاب به اوج خود می رسید و فعالیت محسن و دوستانش بیشتر می شد ، تا این که انقلاب به ثمر رسید . محسن از هیچ کاری برای تداوم انقلاب کوتاهی نمی کرد .

 

 

 همچون شمعی شده بود که وجودش در فضای تازه از ظلمت جسته ، می بایست جهت گمشدگان را روشن نماید . همان اوایل انقلاب در آن زمان که جو تبلیغاتی بسیار شدید برعلیه انقلاب توسط ضد انقلابیون چپ و راست ایجاد شده بود ، محسن مقید شد که با این جریان ها به مبارزه برخیزد . با شروع کار حزب جمهوری اسلامی به همراه معلمش وارد حزب شد و در کلاس ها و کارهای تبلیغاتی شرکت جست .

وی از اولین کسانی بود که که در مدرسه برای تشکیل انجمن اسلامی و تشویق و ارشاد دوستان و دانش آموزان و فعال کردن هرچه بیشتر آن ها پیش قدم شد . در تبلیغ برنامه های اسلامی و دینی و بحث با آموزگاران و دبیرانی با افکار پوچ خود در صدد خراب کردن افکار دانش آموزان بودند ، کوشش فراوان می کرد و با یاری دوستان و دبیران انقلابی و مؤمن به پاکسازی و بر کنار کردن دبیر یا ناظم مخالف انقلاب می پرداخت . فعالیت های پر ثمره اش همچنان ادامه داشت و با نهادهای انقلابی فعالانه همکری می نمود .

بعد از طی دوره های کوتاه مدت چون سنش کم بود نتوانست به عضویت سپاه در آید . اما هر کار دیگری که در رابطه با سپاه بود انجام می داد . با بنیاد مستضعفین نیز همکاری می کرد و با تشکیل ستاد ترافیک ، محسن در خیابان ها وسر چهارراه ها همراه چند تن از دوستانش برای برقراری نظم در رانندگی و خیبان ها به فعالیت مشغول شد .

بیشتر شب ها به خانه نمی آمد و هیچگاه از کار و فعالیت خسته نمی شد . در ضمن این فعالیت ها ، همکاری و فعالیت در مدرسه و حزب به قوت خود باقی بود تا این که جنگ تحمیلی شروع شد و جنب و جوش محسن و نیز درگیری با گروهک ها بیشتر شد . در حزب به جای دوست عزیزش برادر شهید مصطفی رستم پور که یکی از اعضا فعال حزب و خبرنگار عروه الوثقی بود ، به کار مشغول شد .

در حال آموزش نارنجک دستی و تعلیم به برادران بسیج که می خواستند به جبهه اعزام شوند ، ضامن نارنجک رها شد و شهید رستم پور به خاطر سالم ماندن دیگر برادران بسیجی نارنجک را در شکم خود گذاشت و به درجه رفیع شهادت نائل گشت . محسن محکم و استوار جای او را گرفت و راه او را ادامه داد . مسئولیت خبرنگاری را نیز به دوش گرفت و در همین رابطه از طرف حزب جمهوری اسلامی به همراه فدائیان اسلام به مدت یکماه برای تهیه خبر و گزارش از جبهه جنگ ، به آبادان رفت . با این که خیلی دوست داشت اسلحه به دوش گیرد و بجنگد ، بعد از یکماه به شیراز برگشت و پس از تکمیل گزارش آن را به تهران فرستاد .

پس از دوره راهنمایی در مدرسه خواجه نصیر ، دوره دبیرستان را در مدرسه شهید جلال عباسی و نظام الملک سابق آغاز نمود . در مدرسه مبارزه گسترده ای  بر علیه گروهک های آمریکایی و کمونیست ها و توده ای ها و منافقین داشت و در پخش اعلامیه های انقلابی حزب ، سپاه و بسیج در مدرسه و ارشاد و آگاه ساختن دوستان و برقرار نمودن نماز جماعت و مراسم دعا و قرآن با کمک انجمن اسلامی مدرسه و افراد حزب الهی شرکت داشت . علاوه بر تحصیل در گروه مقاومت مسجد نیز ثبت نام کرده و به فعالیت مشغول بود .

بعد از مدتی گروهی به نام امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد که کارشان نوشتن و جمع آوری بیانیه و اطلاعیه هایی با اقتباس از کتاب های استاد شهید مرتضی مطهری و دستور قرآن کریم در سوره نور و نساء در مورد حجاب و مبارزه پیگیر با بی حجابی بود .

شهید محسن نقدی که به عضویت گروه مقاومت مسجد القائم درآمده بود با امکاناتی که از حزب می گرفت و با کمک سایر برادران گروه ، فعالیت گسترده ای داشت و با تشکیل کلاس سرودهای انقلابی ، بر آگاهی و تشویق جوانان و نوجوانان می افزود . برپایی نمایشگاه ، پخش اعلامیه ها ، پوستر و نشریه های حزب و نوشتن شعار برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ونیز ریاست جمهوری و همچنین نوشتن شعارهایی بر حسب قرآن و اسلام برای زینت شهر از جمله فعالیت های وی بود .

محسن علاوه بر این کارها به عضویت بسیج سپاه نیز درآمده بود . فعالیت وی چنان گسترده شده بود که ترس عجیبی در ضد انقلابیون محله بوجود آورده و باعث خاموشی مرگ آورشان گردیده بود .

محسن بارها به مرگ تهدید شد . پیغام ها و نامه هایی که فرستاده می شد ، نه تنها او را از فعالیتش سست نمی کرد ، بلکه مقاوم تر می ساخت . آن ها از محسن نمی ترسیدند ، آن ها از اسلام و از قرآن می ترسیدند . چون او برنامه های اسلامی را خالصانه پیاده می کرد . بعضی مواقع حتی فرصت یک ساعت خوابیدن را هم نداشت . در شب های سرد زمستان دیده می شد که آخر شب با لباس رنگی اش ، سطل رنگ و قلم را بر می داشت و برای شعار نوشتن بیرون می رفت .

در برابر هر شهیدی که می دادیم ، مسئولیت خود را سنگین تر می دید . محسن معتقد و متعهد به اسلام بود ئ هیچ گاه از مسئولیت شانه خالی نمی کرد.

اخلاق و رفتارش حسنه بود و از کمک ویاری به انقلاب و محرومین و مستضعفین دست بر نمی داشت .

به هیچ وجه به فکر این دنیا نبود و همیشه به آخرت فکر می کرد . در همه دعاهایش آرزوی پیروزی اسلام و شهادت در راه خدا را می نمود . به دنبال گناه نمی رفت و همیشه نماز شب را به پا می داشت و مدام امام را دعا می کرد و خدا را شکر می کرد که راه را به او نشان داده و همچون رهبری برای راهنمایی مردم فرستاده است و همیشه این شعار را تکرار می کرد : « خدایا ، خدایا ، تا انقلاب مهدی ، خمینی را نگهدار .»

تنها سفارش محسن دعا به جان امام و در خط انقلاب بودن است . او همواره بر شرکت مداوم در نماز جمعه و دعای کمیل و برپا داشتن آن ها تاکید فراوان داشت .

محسن ، این یار صدیق ، فداکار جان نثار ، راهرو بی ریا سرانجام به آرزوی نهایی خود که رفتن به جبهه حق علیه باطل و نبرد با بعثیون صدامی بود ، رسید و از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جبهه رفت ودر آنجا نیز به کوشش در راه خدا ادامه داد .

... و خدایش عاشقش شد ودر تاریخ 12/2/1361 در جبهه دارخوین ، عمیات بیت المقدس بر اثر اصابت ترکش خمپاره به لقاء ا... رسید .

محسن ، خلیفه ی خدا در زمین به دیدار رب اش شتافت ، باشد که اینان اسوه و نمونه ی ما قرار گیرند و ما متعهدانه ادامه دهنده راهشان باشیم .  

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .



لبیک یا خامنه ای ()
نویسنده متن فوق: » پیرو ولایت ( دوشنبه 88/10/7 :: ساعت 4:9 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پدر ...
یا خالق العبرات !
این روزها بفهمیم ...
یازهرا
یازهرا
خدایا عجل لولیک الفرج ...
بهار زیبای خدا ؛ سلام
بلا ؛ لطفی از خدا برای دوستان
شهید امروز یا فردا
به وسعت آسمان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 52
>> بازدید دیروز: 30
>> مجموع بازدیدها: 105452
» درباره من

حامیان ولایت
مدیر وبلاگ : پیرو ولایت[96]
نویسندگان وبلاگ :
رهرو ولایت
رهرو ولایت[1]

عکس : شهید محسن نقدی

» پیوندهای روزانه

شجره طیبه [5]
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله حائری شیرازی [34]
نشریه عبرتهای عاشورا [63]
آموزش نظامی [342]
بانک وبلاگ استان فارس [232]
سایت شیرازه [63]
تبیان [5]
وبلاگ خبری جمعیت حامیان ولایت [128]
خبرگزاری فارس [10]
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری [24]
تا ظهور ... [62]
بچه های قلم [41]
دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای [17]
اخبار دفاع [146]
وبلاگ یاوران مهدی (عج) [17]
[آرشیو(15)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حامیان ولایت[4] . مخملباف -عبرت- سرنوشت -بی ریشه- نظام اسلامی . بصیرت .
» آرشیو مطالب
دی 1388
زمستان 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 89
خرداد 89
تابستان 89
زمستان 89
پاییز 90
زمستان 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
اخبار دفاع
نسیم قدسیان
یاوران مهدی (عج)
تا ظهور ...
والفجر
گروهان یکم
او خواهد آمد ...
وبلاگ حامیان رئیس جمهور
ملک مهدی ...
وبلاگ پایگاه مقاومت شهید اکبری
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
سراب
نامحرمانه !
ما با ولایت زنده ایم
آزادی
خاکریز
یک قدم جلوتر
سخن کوتاه
حقیقت بهائیت
بانک وبلاگ استان فارس
کانون فتح
خبرنامه حکایت مو و ماست
حزب الله
طرح صالحین
انقلاب مخملی ناموفق در ایران
جنگ افزار
پایگاه مقاومت فاطمیون شیراز
آوای نسیم
پایگاه امام سجاد ع واحد خواهران

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان













» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن